Novinky

Kam na víkend? Babka a hrad Modrý Kameň

Téma:

Nadchádzajúci víkend sa bude niesť v duchu pomerne nestabilného počasia, preto vám dnes ponúkame tip na kratšiu vychádzku do okolia […]

Zdieľať príspevok

Nadchádzajúci víkend sa bude niesť v duchu pomerne nestabilného počasia, preto vám dnes ponúkame tip na kratšiu vychádzku do okolia Veľkého Krtíša a Modrého Kameňa. Trasa je pre miestnych obyvateľov určite známa, no ak ste ju ešte neabsolvovali, môže vám prísť vhod. Cesta tam je dlhá približne 6 km, pokojným tempom ju prejdete za čas kratší ako 2 hodiny. Odporúčame ju pre všetkých, bez rozdielu veku a výkonnosti. Ak vám počasie nebude priať, je vždy možnosť vrátiť sa z Modrého Kamenňa autobusom, resp. taxíkom.

Trasa: Veľký Krtíš – Pod babkou, Babka 399 m n.m. – Nad vinicami – Modrý Kameň hrad – kalvária a späť

Značený turistický chodník začína vo Veľkom Krtíši na hlavnom autobusovom nástupišti, smeruje cez nám. A.H.Škultétyho, ul. Venevskú, smerom na horné autobusové nástupište, ďalej pokračujete do kopca ulicou Poľnou. Na križovatke s ul. Hviezdoslavovou odbočte vľavo a poračujete popri viniciach, vždy po červenej značke smerom k záhradkárskej oblasti, tu sa držte vpravo a pokračujte popri vinohrade poľnou cestou do blížiaceho sa lesa. V lese sledujte červené značenie, ktoré vás dovedie do lokality Pod Babkou. Je to križovatka poľnej cesty a cesty smerujúcej z Dolných Strhár do M. Kameňa. Pokračujte ďalej do M. Kameňa. Asi po 200m natrafíte na rázcestie, kde sa môžete rozhodnúť, či budete pokračovať na M. Kameň alebo budete pokračovať po červenej značke do Horných Strhár a ďalej napr. na Koprovnicu (o tom niekedy nabudúce) alebo sa vrátite späť do V. Krtíša. My pokračuje modrým pásovým načením po asfaltke Strhárskou cestou do M. Kameňa. Cestou míňame kaplnku a Rímsko-katolícky kostol. Tu sa držte vpravo a pokračujte ul. Zámockou popri potravinovom obchode až na Hrad Modrý Kameň.

Tu opäť môžete zvážiť, kam ďalej. Môžete navštíviť hrad alebo pokračovať po modrej značke do centra mesta alebo vystúpite na kalváriu nad hradom, kde sa vám naskytnú pohľady do ďaleka: na rozľahlú Ipeľskú kotlinu, úbočia Krupinskej planiny, či na mesto Modrý Kameň. Zaujímavosťou je, že v tejto lokalite vstupujete už do chráneného územia – prírodná rezervácia Modrokamenská lesostep, významná výskytom prirodzených teplomilných lesostepných a lesných teplomilných spoločenstiev.

Pohľad do Ipeľskej kotliny

Tento text vznikol v spolupráci s profesorkou Miroslavou Čopovou a jej študentami z GAHŠ VK, ktorí navštevujú predmet Podnikanie v cestovnom ruchu.