Novinky

Kam na víkend? Dolina potoka Krtíš

Téma:

Dnes vás pozývame na prechádzku dolinou potoka Krtíš so začiatkom v okresnom meste Veľký Krtíš.  Je vhodná ako cyklistický okruh s návratom […]

Zdieľať príspevok

Dnes vás pozývame na prechádzku dolinou potoka Krtíš so začiatkom v okresnom meste Veľký Krtíš.  Je vhodná ako cyklistický okruh s návratom cez Riečky a Modrý Kameň, ale aj ako jednosmerka, ak uprednostníte cestou späť niektorý autobusový spoj. Náročnosť je ľahká, terén mierny, kráčate stále v doline po spevnenej komunikácii. Dĺžka celého okruhu je cca 11 km.

Ak ste túto dolinu ešte nenavštívili, prinášame vám krátky návod. Z Veľkého Krtíša sa vyberte popri hlavnej ceste smerom na Modrý Kameň. Pri odbočke do časti Prše hľadajte modré turistické značenie a držte sa ho približne 2 km. Prejdite cez lavičku ponad potok Krtíš do časti Dolina, ďalej pomedzi domy a na križovatke odbočte vpravo, stále po modrej značke. Toto značenie ďalej pokračuje doľava cez les smerom na Plachtince, vy sa po celý čas držte cesty popri potoku. Po ceste sa môžete kochať meandrujúcim korytom potoka Krtíš, ktorý pramení v Krupinskej planine, vo VVP Lešť pod kopcom Vrsáč (622m n.m.).

Krtíš na svojom toku priberá potok Riečka, Plachtinský, Želovský i Záhorský potok. V Ipeľskej kotline preteká územím bohatým na výveri minerálnych vôd, až napokon neďaleko obce Slovenské Ďarmoty nájde ústie do Ipľa. Naša prechádzka končí nad Riečkami pri tzv. Kanade, kde sa môžete rozhodnúť ako a kam ďalej. Záleží len na vás. Prajeme vám príjemný deň v prírode 🙂

Tento text vznikol v spolupráci s profesorkou Miroslavou Čopovou a jej študentami z GAHŠ VK, ktorí navštevujú predmet Podnikanie v cestovnom ruchu.